Aktaş, “Kendi markamızı oluşturmak zorundayız”

DOKASİFED Başkanı Samet Aktaş
Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane illerini kapsayan Doğu Karadeniz Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu (DOKASİFED) Genel Başkanı Samet Aktaş, bölgenin kalkınması için doğa, gençlik ve üretimin birlikte düşünülmesi gerektiğini söyleyerek “ Bölge turizmi, tarımı ve sanayisiyle bir bütün olarak ele alınmalı” dedi.
Karadeniz’in geleceğinin yeşiline sahip çıkmakla mümkün olduğunu ifade eden (DOKASİFED) Genel Başkanı Samet Aktaş,” Yeşil turizmi çok önemsiyoruz. Ama bu turizmi yaparken o yeşili kaybetmeden yürümek en büyük önceliğimiz olmalı. Doğaya zarar vermeyen bir kalkınma modeli uygulamalıyız” dedi.
Açıklamasın sivil toplum bilincinin yeterince gelişmediğine dikkat çekerek, özellikle gençleri gönüllü faaliyetlere yönlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini aktaran Aktaş, gençlere sivil toplum kuruluşları içinde yer almaları çağrısında bulundu. Aktaş, “Sadece iş dünyası değil, hobilerden siyasete kadar her alanda gençlerin STK’lara katılması şart. Dünya ortalamasına göre çok gerideyiz” diye konuştu.
Doğu Karadeniz Bölgesinin dağlık yapısının sanayi için bazı zorluklar barındırdığını söyleyen (DOKASİFED) Genel Başkanı Samet Aktaş, yine de bölgede azımsanmayacak ölçüde organize sanayi bölgeleri olduğunu vurgulayarak “Bölgenin yatırımcıya ihtiyacı var. Altyapı hazır, iştah var, biz hazırız.” dedi.
Kendi markamızı oluşturmalıyız
Çay ve fındığın bölgenin en önemli iki tarım ürünü olduğunu hatırlatan Aktaş, artık sadece hammadde değil, katma değerli ürünler üretmenin ve dünya markaları oluşturmanın zamanı olduğunu söyleyerek “Market rafına kadar değil, dünya pazarına kadar uzanmalıyız. Bölge halkı bu konuda tecrübeli, nitelikli ve üretmeye hazır” dedi. Özellikle tarıma dayalı gıda sektöründe nitelikli eleman eksikliği yaşanmadığını vurgulayan Aktaş, bölge insanının üretim becerisine güvendiklerini söyledi. Aktaş, “Doğu Karadeniz’in potansiyeli büyük, yeter ki doğru yatırıma dönüştürelim” dedi.
Kaynak: Ekonomim