Avrupa’da elektrikli araç satışları artıyor

Almanya’da Nisan 2025’te batarya elektrikli araç (BEV) satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 53,5 artarak 45 bin 535 adede ulaştı. Bu, hükümetin 2023 sonunda elektrikli araç teşviklerini sonlandırmasından bu yana en yüksek aylık satış rakamı oldu. BEV’ler, yeni araç pazarının yüzde 18,8’ini oluşturdu. Plug-in hibrit araçlar (PHEV) da yüzde 60,7 artışla 24 bin 317 adet satıldı. Toplamda, BEV ve PHEV’ler yeni araç satışlarının yüzde 29’unu kapsadı.
Buna karşılık, benzinli ve dizel araç satışları sırasıyla yüzde 26,4 ve yüzde 18,7 oranında azaldı. Bu değişim, yeni araçların ortalama CO₂ emisyonlarının yüzde 12,5 düşerek 109,3 g/km’ye gerilemesine katkı sağladı.
İsveç’te Nisan ayında BEV’ler, yeni araç kayıtlarının yüzde 35,2’sini oluşturdu ve bu, bir önceki yıla göre yüzde 25,8’lik bir artışı temsil ediyor. PHEV’ler ise yüzde 28,1’lik bir paya sahip oldu. Toplamda, şarj edilebilir araçlar İsveç pazarının yüzde 63,3’ünü kapsıyor.
Bu büyümenin büyük kısmı, kurumsal filoların elektrifikasyonuna dayanıyor; BEV kayıtlarının yaklaşık üçte ikisi şirket araçlarından geliyor.
Avrupa’da elektrikli araç pazarının büyümesi, çevresel hedefler ve tüketici talepleriyle destekleniyor. Ancak, yüksek fiyatlar ve altyapı eksiklikleri gibi zorluklar devam ediyor. Avrupa Komisyonu’nun desteklediği Avrupa Batarya İttifakı (EBA), kıtada sürdürülebilir bir batarya üretim zinciri oluşturmayı hedefliyor. Bu girişimin, Avrupa’nın elektrikli araç pazarında daha bağımsız ve rekabetçi olmasına katkı sağlayabileceği öngörülüyor.