‘Mısır ‘son kurşunu’ atmak için doğru hedef değil!..’

Ekonomi gazetesinden Selçuk Altun’a açıklamalarda bulunan Ulusoy, Mısır’ın büyük bir stratejinin parçası olarak değerlendirildiğinde faydalı olabileceğini, ancak “son kurşununu atarak” buraya giden şirketlerin hayal kırıklığına uğrayabileceğini belirtti. Dünya genelinde tekstil üretiminin değişen yapısına dikkat çeken Ulusoy, “Türkiye’nin bu yeni düzende yeri olacak, ancak konfeksiyon gibi işçi yoğun sektörlerin bir kısmı daha ucuz ülkelere kayacak” dedi.
Ulusoy Tekstil olarak Mısır’da küçük ölçekli bir yatırım planladıklarını ifade eden Mehmet Ulusoy, “35 bin metrekare arazinin dörtte birini kullanarak başlayacağız. Hedefimiz Türkiye’deki üretimi taşımak değil, Mısır’ın büyüyen pazarına hizmet etmek” açıklamasını yaptı.
‘Mısır’a Sadece Maliyet İçin Gitmek Doğru Değil’
Mısır’ın işçilik maliyetlerinin Türkiye’ye kıyasla düşük olduğu yönündeki yaygın algıyı sorgulayan Ulusoy, “Enerji ve işçilik maliyetleri şu an ucuz olsa da devalüasyon etkisiyle bu durum değişebilir. Firmalar, yatırım maliyetlerini geri kazanma sürecini iyi hesaplamalı” uyarısında bulundu.
Ayrıca, Mısır’ın ABD ile olan ticari anlaşmalarının cazip olduğunu belirten Ulusoy, “Amerika’da ‘Mısır malı’ etiketli ürünlerin payı artıyor. Biz de ana pazarımız olan ABD’ye buradan ihracat yapmayı planlıyoruz” dedi.
Bir tekstil devi daha Mısır’a gidiyor
‘Gidenlerin çoğu hayal kırıklığına uğrayacak’
Türkiye’de zor durumda olan bir firmanın Mısır’da kendini kurtarabileceği bir ortam olmadığını vurgulayan Ulusoy, “Orada yasal destek var, ancak Türkiye’deki gibi nakit teşvikler yok. Fabrika yönetimi de uzaktan zor. Gidenlerin büyük bölümü beklentilerini karşılayamayacak” diye konuştu.
Ulusoy Tekstil’in ihracat dengesi
Şirketin, Avrupa’daki ihracat düşüşünü ABD pazarıyla telafi etmeye çalıştığını belirten Ulusoy, “Eskiden ciromuzun yüzde 65’i ihracattan geliyordu, şimdi yüzde 50’lere indik. Ancak ABD’deki talep artışıyla bu açığı kapatmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.